Jimmy Choo to marka stworzona przez urodzonego w rodzinie szewców Malezyjczyka Jimmiego Choo Yeang Keat. Słynie przede wszystkim z ręcznie robionych butów damskich, a także torebek, perfum i akcesoriów w tym okularów. Jego buty nosiła księżna Diana, dzisiaj uwielbiane są przez największe światowe gwiazdy. Projekty obuwia Jimmy Choo są kobiece, eleganckie i zmysłowe - jednocześnie wygodne i atrakcyjne.
Oryginalnie nazwisko założyciela brzmiało Chow, ale na skutek pomyłki urzędnika w akcie urodzenia wpisane zostało Choo i tak narodziła się legendarna nazwa. Jimmy Choo od dzieciństwa praktykował w zakładzie szewskim ojca, bardzo szybko pokazując ogromny talent. Swoje pierwsze buty wykonał w wieku 11 lat. Rodzina zdecydowała, by wysłać go na zagraniczne studia do Cordwainers Technical College w Hackney, obecnie części prestiżowej London College of Fashion. Po kilku latach w zawodzie przy wsparciu rodziny rozpoczął produkcję butów, które sprzedawał na targu w South Bank. W 1986 roku mógł pozwolić sobie na otwarcie pierwszego butiku, a dwa lata później zadebiutował na londyńskim Fashion Week.
O utalentowanym malezyjskim projektancie zaczęło być głośno również w prasie i w którymś momencie na Jimmiego Choo zwróciła uwagę księżna Diana. Zaprosiła go do swojego pałacu z próbkami i od tego czasu zaczął tworzyć dla niej buty na zamówienie. Był to przełomowy moment w działalności firmy, marka stała się rozpoznawalna wśród światowych gwiazd. Spowodowało to tak duże zainteresowanie butami, że do pomocy przy produkcji dołączyła siostrzenica Sandra Choi, która z czasem zaczęła również projektować nowe modele. Za promocję i rozwój marki odpowiadała Tamara Mellon, była redaktorka brytyjskiego „Vogue’a”.
Jimmy Choo najlepiej odnajdywał się podczas tworzenia pojedynczych par obuwia, natomiast przytłaczała go potrzeba tworzenia całych kolekcji. Dlatego w 2001 roku podjęto decyzję, by za rozwój firmy odpowiadały Tamara Mellon i Sandra Choi, a jej założyciel został spłacony i stracił kontrolę nad marką.
Obecnie marka słynie głównie ze swoich damskich kolekcji obuwia, produkuje również buty męskie, torebki, perfumy oraz akcesoria. Od 2008 roku projektuje okulary przeciwsłoneczne, których znakiem rozpoznawczym jest wykorzystanie kamieni szlachetnych i minerałów. Często w modelach występują kryształki Swarovskiego, które nadają okularom biżuteryjnego charakteru. Najbardziej znanymi klientkami marki są Natalie Imbruglia, Madonna, Michelle Obama i Katie Holmes.
Natomiast założyciel i twórca firmy powrócił do swoich korzeni, skupiając się na edukacji uczy jak wytwarzać dobra luksusowe. Założył obuwniczy instytut edukacyjny w Malezji, został także rzecznikiem British Council, starając się dotrzeć do międzynarodowych studentów, a także ambasadorem edukacji obuwniczej w London College of Fashion.